🔶 تاثیر انسان شناسی در افزایش تاب آوری در ایران🔶
2025-01-11🔶فرهنگ و فاجعه🔶
2025-01-11🎵 فایل صوتی سخنرانی دکتر نعمت الله فاضلی در سومین وبینار
🔶فرهنگ و فاجعه🔶
🔵 دکتر فاضلی در این سخنرانی با تفکیک یادگیری فعال از یادگیری منفعل، بر این نکته تاکید میکند که لازمه رسیدن به یادگیری فعال در نظام آموزشی، اولویت بخشیدن به انسان است.
✅دو نوع یادگیری وجود دارد: یادگیری منفعل و یادگیری فعال.
🔶یادگیری منفعل محصول شرایط سخت و محرومیت های تحمیل شده به ماست، که از خلال آن ها ناخودآگاه یادگیری و خلاقیتی هم بروز می کند.
🔻یادگیری انفعالی لزوما سازنده و مثبت نیست.
🔶یادگیری فعال، سنجیده و آگاهانه نیازمند داشتن یک افق و بینش فکری برای فهمیدن موقعیت است.
✅ در موقعیت کرونایی اکنون، لازمه رسیدن به یادگیری فعال فهمیدن «ادب یادگیری» است، نه آداب و مناسک آن.
🔶ادب یادگیری یعنی اینکه در حوزه آموزش و یادگیری، اولویت انسان است.
🔻آیا یادگیری های ما در مدرسه معطوف به انسان است ؟
🔻آیا معلمان در نظام آموزشی تحقیر شده اند یا حس کرامت انسانی دارند؟
🔻آیا در نظام آموزشی، معلمان و کارکنان براساس ارزش ها و ایدئولوژی ها دسته بندی می شوند؟
🔻آیا دانش آموزان بعنوان انسان از جایگاه کافی و واقعی برخوردارند؟
🔻آیا تنوعات قومی و فرهنگی و … در نظام آموزشی به رسمیت شناخته می شوند؟
🔵 اگر در نظام آموزشی ادب یادگیری رعایت نشود، آموزش و یادگیری ناممکن است.
🔶فرهنگ و فاجعه ✅ ۲۶ مرداد ۹۹، آموزش و پرورش منطقه ۹ تهران ✅ حجم فایل: ۲۱٫۷MB، زمان: ۹۳ دقیقه